OM MINA SIDOR
Mina sidor
Ansök om ersättning, tidrapportera och skicka meddelanden till oss.
Smidigt och lätt att använda Mina sidor
- Ansök om ersättning
- Fyll i tidrapport
- Ställ frågor till din handläggare
- Skicka in intyg
- Se kommande och genomförda utbetalningar
- Se information om din ersättningsperiod
Vanliga frågor
Här har vi samlat svar på vanliga frågor kring Mina sidor.
För att logga in på Mina sidor behöver du en giltig e-legitimation. Vi stödjer inloggning med Bank-id, Freja eID+ samt Telia Net ID.
Bocka i Jag förstår vid informationen om att Mina sidor använder kakor. Välj därefter önskad metod för e-legitimering, följ instruktionerna och identifiera dig.
E-legitimation är en elektronisk motsvarighet till en vanlig legitimation, som ett ID-kort. Du använder den för att legitimera dig på Internet när du är i kontakt med myndigheter och företag. Du skaffar det hos din bank. Bankerna kallar e-legitimation för BankID men det är samma sak.
Här kan du läsa mer om e-legitimation
Rensa webbhistorik
Om du har problem med att signera kan det hjälpa att rensa din webbhistorik. Fungerar inte det kan det vara bra att helt byta webbläsare. Vi rekommenderar främst Chrome, Edge eller Firefox när du använder Mina sidor.
Problem med signering i Apple/Safari
I webbläsaren Safari kan man endast signera 5 gånger i samma session. Det är en säkerhetsgärd i Apple/Safari. Om problemet uppstår behöver du logga ut och rensa cache och historik, då får du 5 nya försök att utföra fler signeringar.
Problem vid signering från iPhone
Mina sidor fungerar inte på iPhone 6 eller äldre enheter. Du behöver logga in på Mina sidor med en annan enhet. Användare med Iphone med iOS version 12 kan uppleva problem vid signering. Du kan behöva uppdatera till den senaste versionen av operativsystemet för att lösa problemet.
Du surfar privat och då fungerar inte Mina sidor. Du behöver acceptera cookies för att Mina sidor ska fungera.
För att du ska kunna öppna dina brev i pdf-format behöver du ha Adobe Reader. Om du använder dator kan du kan hämta programmet gratis på Adobes webbplats.
På surfplattor/mobiltelefoner kan du öppna PDF via webbläsarna Google Chrome (Android) och Safari (iOS).
Det kan bero på att du skickat intyget via E-tjänster istället för att skicka in det via punkten på din Att göra-lista. Du behöver däremot inte skicka in intyget en gång till, eftersom vi redan har fått det. Du kan se dina inskickade intyg under Mina dokument.
Vi kommer att sätta uppgiften som klar på din Att göra-lista när vi handlägger din ansökan.